Då var man fast i bloggträsket tillslut!

Som rubriken tydligt avslöjar har jag fastnat här tillslut! Även fast jag sa till mig själv att jag Inte skulle fastna i bloggträsket! Men jag har en bra anledning att ha fastnat här iaf. Jag tänkte jag skulle hålla min kära mor hemma i Sverige uppdaterad på vad jag gör i Norge! :) Fast hon kommer nog läsa en massa som hon inte egentligen inte borde också... Mamma, du läser ju antagligen det här nu, bli inte allt för ledsen om jag skriver massa fula ord och annat tjaffs! :D Du får se dig som en kompis istället, inte min mamma när du är här :D

Hej till alla ni som läser! Jag tänkte att jag skulle göra en allmän uppdatering av mitt liv till er som inte har så stor koll på mig längre!  :)

För er som inte visste det bor jag i Norge nu för tiden, närmare bestämt i Jessheim. Där bor jag tillsammans med Sofie "Sorre" Jonsson, vi gick i samma klass 7-9an. Och sen med Line "Norrbaggen" <något jätte norskt efternamn> som jag inte alls vet vem det är.. än i alla fall! Trevlig är hon i alla fall :)
   I norge jobbar jag som väktare åt G4S, mina arbetsupgifter är ganska begränsade för tillfället. Till sommaren kommer jag nog att hålla koll på fulla människor vid alla möjliga evenemang runt i Oslo. Sen kommer jag eventuellt söka ut till Gardemoen (flygplatsen i Norge för er som inte är så allmänbildade :D) för att hålla koll på alla galna självmordsbombare och smugglare! :)

Innan jag flyttade till Norge jobbade jag som frisör i Falun där jag hade min egna stol (jag var egen småföretagare). Det gick jätte bra för mig där, men jag kände att jag ville pröva någonting nytt ett tag. Men jag ska erkänna att jag saknar mina kollegor nå enormt! Jag har inte haft så roligt som jag hade på 90grader på någon arbetsplats! Stor credd till er på 90grader! Jag kommer hem och hälsar på framöver! :) Jag kommer nog med största sannolikhet bli frisör igen, efter jag har sugit ut norrmännen på lite pengar och rest lite! ;) Det är hela planen med att vara i Norge faktiskt..

Nu i juletider har jag bara jobbat, jag fick iaf en reflexanka av Sofie :P Det va den enda julklappen jag hade att öppna under julafton :P Trodde inte jag skulle ha någon, men så fick jag ändå en liten en av Sofie :) Gulligt gjort! :) Och inget nyårsfirande blir det för min del heller! Jag kommer att jobba 22.30-07.00 natten till 1/1 och sen 22.30-07.00 natten till 2/1 :) Det blir mitt nyår! :D Kommer vara på ett sjukhus, börjar det brinna ska jag hjälpa till att bära ut folk ^^ det va den beskrivningen jag fick! Och att jag varje timme ska gå en brandrunda. Men det är ju bara dryga 8 timmars jobb så det är busenkelt :) Jobbade ju 19 timmar i sträck första och efter det gick jag på mina 12 timmars pass (00-12) ett par dagar :)  dagen så 8 timmar blir rena lekstugan :) 

Nu får det här vara nog! Det är ju mitt första inlägg! Vet ju inte ens hur fan man byter utseende på sidan än! Och förresten, tro inte att det kommer att bli så här långa och "bra" inlägg framöver, jag kommer nog att tröttna ur ganska snabbt :P

Men puss och kram så länge va! ciao! 

Kommentarer
Postat av: Maria

BloggarN =)

2008-12-29 @ 21:44:12
URL: http://goofi.blogg.se/
Postat av: Anonym

nice. jag kommer då fan inte fastna i bloggträsket ;P du kan ju skriva mannnen. inte ett enda stavfel hittade jag heller! lev livet medan du är borta i Norge! you're the man man. pok

2008-12-29 @ 22:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0