mitt liv som förvirrad!

jag tror inte folk förstår hur förvirrad jag är i mitt huvud. Det är mycket jag aldrig berättar, men jag har ju en blogg att skriva i nu.. Så jag tänkte faktiskt ta och utnyttja den, att skriva av mig på riktigt!

Jo, såhär är det. Jag försöker leva som fan efter andras ideal, hur de skulle ha gjort eller redan har gjort. Och jag får så dåligt samvete när jag inte gör the same as everyone else! fattar inte varför! jag borde ju vara stolt att jag kan gå min egen väg osv? eller?

Typ som i mitt tidigare liv, har folk sagt att någon har betett/beter sig dåligt osv och att jag ska må dåligt över det, ja, då mår jag dåligt över det. Fast jag egentligen kanske inte brydde mig särskillt mycket alls egentligen. Men det hela blev värre, just för att det inte var Jag i situationen.. Jag tror att mitt liv hade/kommer att se ut ganska annorlunda om jag får göra som jag själv vill. Om jag nu vågar stå upp för mig själv dvs.

En sak som verkligen fick mig att fundera just idag va faktiskt vad jag är här för. I Norge alltså. Jag har typ sagt att jag ska vara ute 6 månader eller så länge pengarna räcker utomlands.. fast jag egentligen inte ens vet om jag vill vara ute längre än 2 veckor som absolut max.. Men det är ju någonting andra har gjort och drömmer om. Men det är fan inte min dröm, min dröm är nog bara här och nu. Det jag vill göra för stunden mår jag bra av!

Jag gjorde ett val som jag känner va så jävla rätt för mig själv, kanske inte ekonomiskt men för mig själv va det bara sååå jääääävla rätt! Det va mitt inköp av den ganska hårt åtgångna BMW E30 325 Turbo bilen jag köpte. Den blev för dyr för mig. Men vilken jävla underbar bil. Den va Allt JAG ville ha. Den va verkligen det. Jag kunde ligga och drömma om nätterna hur jag åkte i bilen, längta tills jag skulle åka någon stans, kanske dra lite tidigare bara för att få köra lite... Spelade ingen roll vad det va, jag älskade verkligen den bilen och den känslan jag hade då jag satt i den. Så vill jag känna igen, längtan efter någonting (eller någon tillsammans med någonting ^^) jaja, you get the point!

Känner att jag inte kanske  har skrivit någonting speciellt vettigt, men det va skönt för mig att få skriva av mig. Hur små enkla saker (som en skruttig bil som jag hade önskat mig så länge) kan göra mitt liv så jävla glatt. För det är ju trotts allt jag som ska ha roligt på den här vändan på jorden! Så.. ärligt... jag tror inte att det blir en billig sktuttbil som jag inte vill sitta i.. Jag tror nog att det blir en fin bil som jag bara vill ut och sätta mig i för att se milen tuffa på... eller hastighetsmätaren.. *host* :D


Alla ni som läser får ha det så bra, jag säger over and out för ikväll :)

Kommentarer
Postat av: Gabriella

åh du är så söt ^^

saknar dej!

2009-01-30 @ 18:46:10
Postat av: Jennie

Hej vännen!

Tycker du är jättetuff som går din egen väg Robert,vågar prova dig fram och framförallt chansa lite.

Och att leva för stunden,här och nu...är väl precis vad livet handlar om!

Att ta vara på VARJE dag,varje stund.Morgondagen vet man ingenting om.

Det är ju ditt alldeles eget liv och du gör precis VAD du vill av det,om man tänker efter så är det ganska otroligt...:)

Känner så väl igen den där känslan du kände med bilen!

Jag va såååå lycklig den dagen jag slantade upp för 3000gt´n och gasade hem den med stereon på max...emellanåt skuvade jag ner för att få höra motorn ha ha..:)och tänk va mycke skoj jag hade med den bilen..! Jag ångrar inte det köpet för en sekund!! men bilen blev en båt och den va jag oxå väldans lycklig över.....även om det är dom nära och kära som betyder allra allra mest så är det lite knasigt att "grejer" kan göra en så där barnsligt lycklig...ha ha:)vet precis vad du menar!

Ta hand om dig!!

Kramar

2009-01-31 @ 09:34:46
URL: http://jennieleee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0